دلیل استفاده از سوتین اسفنجی

دلیل استفاده از سوتین اسفنجی چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

دلیل استفاده از سوتین اسفنجی 

دلیل استفاده از سوتین اسفنجی بسیار است، ولی در ابتدای امر باید دلیل استفاده از سوتین را بررسی و سپس دلیل استفاده از سوتین اسفنجی که مکمل این بحث میباشد توضیح خواهیم داد.

چرا باید سوتین بپوشیم؟

زنان در هر جامعه ای یکی از عضو های ارزشمندی هستند که جایگاه ویژه ای دارند. کار آمدی و ویژگی هایی که دارند سبب شده ارزشمندی آن ها روز به روز بیشتر شود. از آنجایی که زنان دلیل اصلی ادامه نسل افراد در هر جامعه ای هستند بنابراین هیچوقت نمی توان ارزشمندی و سنگین بودن وظایف آنان را نادیده گرفت و منکر شد.

همین امر سبب شد تا بانوان از خلقتی ویژه برخوردار باشند تا سبب رشد و پرورش فرزندانشان شوند و آنان را در سلامت بزرگ کنند. سلامت جسمی مادر برای شیر دادن و مراقبت از نوزاد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از این رو محافظت از بدن بسیار حائز اهمیت است. یکی از مهمترین کارها برای محافظت از سلامت بدن خانم ها استفاده از لباس زیر زنانه و یا همان سوتین است. این پیش درآمدی بر دلیل استفاده از سوتین اسفنجی است.

لباس زیر زنانه مخصوصاً سوتین زنانه از آن جا که وظیفه ی نگهداری و محافظت از سینه ها را بر عهده دارد، پس باید در مناسب ترین سایز استفاده شود. انتخاب سوتین مناسب و بهره مندی از آن ها می تواند سلامت شما را تضمین کند. بسیاری از سوتین های راحتی هستند که احساس سبکی به شما می دهند و این جزو مهم ترین دلیل استفاده از سوتین اسفنجی است. اما با این حال هرچقدر هم که سوتین ها راحت و سبک باشند باز هم پوششی بر روی بدن شما محسوب می شوند.

بسیاری از بانوان دوست دارند در منزل با نپوشیدن سوتین احساس راحتی و آزادی بیشتری داشته باشند. اما آیا این کار درست است؟ البته اغلب ممکن است برخی افراد تصور کنند که سوتین ها عامل اصلی سرطان در خانم ها شده است اما این موضوعی اثبات نشده است.

دلیل استفاده از سوتین اسفنجی
دلیل استفاده از سوتین اسفنجی

اهمیت و دلیل استفاده از سوتین اسفنجی

سوتین که اغلب قدیمی ها آن را به نام کرست و یا سینه بند می شناسند. سوتین ها جزو اصلی از پوشاک زنانه مخصوص خانم ها به حساب می آید. زمانی که دختران به سن بلوغ می رسند و تغییرات فیزیکی بر بدن آن ها رخ می دهد زمان مناسبی است که از سوتین استفاده کنند.

دلیل استفاده از سوتین اسفنجی فقط ظاهری نیست. پوشیدن سوتین علاوه بر اینکه سبب زبیایی فرم بدن شما می شود بلکه باعث می شود تا فشاری به گردن و شانه هایتان وارد نشود. زیرا بافت خود سینه از چربی است از طرفی شانه و عضلات گردن وظیفه تحمل سینه ها را برعهده دارند. به همین جهت برای کمتر کردن فشار وارد بر عضلات گردن و شانه بهتر است از سوتین ها استفاده کنید.

همچنین به شما کمک می کند تا از افتادگی و بد فرمی و آسیب زدن به عضلات جلوگیری شود. از طرفی می تواند نحوه ایستادن شما را هم تحت تاثیر قرار دهد. حتی ممکن است در صورت نبستن سوتین شانه های شما در اکثر اوقات به جلو خم شود. می توان گفت یک دلیل استفاده از سوتین اسفنجی که بسیار مهم است محافظت ستون فقرات است.

عوارض نبستن سوتین

عوارض نبستن سوتین شاید مقوله ای باشد که بسیاری از بانوان به آن اهمیتی ندهند یا در مورد آن آگاهی لازم را نداشته باشند. چرا که با خود می گویند مگر در زمان های قدیم که سوتین به صورت امروزی وجود نداشت، مادران ما در اثر نبستن سوتین دچار مشکل شدند؟

لباس زیر زنانه خصوصاً سوتین زنانه سبب می شود تا اندام و پوست بدن شما را در حالت استاندارد خود نگه دارد و تغییراتی مانند تکان خوردن یا جابجایی و یا تغییرات هورمونی و… بر روی آن ها اثر نگذارد.

سوتین زنانه می تواند مانند یک تکیه گاه و محافظ پوست عمل کرده و از کشیدگی و یا افتادگی سینه ها که یکی از رایج ترین مشکلات خانم ها به خاطر اضافه وزن، لاغری ناگهانی، شیردهی و یا بالا رفتن سن می باشد ،جلوگیری کند. نبستن سوتین می تواند به جاذبه ی زمین این امکان را بدهد تا سینه های شما را به سمت خود کشیده و آن را دچار افتادگی نماید. از دیگر دلیل استفاده از سوتین اسفنجی پیشگری از این اتفاق است.

دلیل استفاده از سوتین اسفنجی
دلیل استفاده از سوتین اسفنجی

مشکلات در زمان شیردهی

عوارض نبستن سوتین شاید در مدت زمان کوتاه خود را نشان ندهد اما در دراز مدت می تواند سبب آسیب به بافت های سینه شود. به طور کلی ساختار سینه زنان از انواع مختلفی از بافت های چربی، فیبری و غده ای تشکیل شده است که غدد شیری شامل آن ها می شود. همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، دلیل استفاده از سوتین اسفنجی نگه داری سینه ها در حالت نرمال خود است. یعنی این که به وسیله سوتین، سینه ها در جایگاه اصلی و استاندارد خود قرار می گیرند.

سوتین زنانه می تواند از بافت سینه در برابر شرایط محیطی محافظت کند. اگر این بافت ها در اثر کشیدگی و یا تکان های شدید، جایگاه اصلی خود را از دست بدهند و جابجا شوند، می تواند سبب بروز بیماری هایی گردد. یکی از مشکلاتی که به هم خوردن ساختار بافت سینه می تواند به وجود آورد، اختلال در زمان شیردهی ست.

دلیل استفاده از سوتین اسفنجی در زمان شیر دهی این است که هنگامی که سینه محافظی جهت نگه داری نداشته باشد با هر تکانی ممکن است دچار تغییرات گردد و باعث از هم گسستگی بافت استاندارد سینه شود. این تغییرات زمانی که مادر می خواهد به فرزند شیر دهد، بیشتر خود را نشان خواهد داد

بروز حساسیت های پوستی

سوتین زنانه اگر با سایز و جنس مناسب انتخاب شود بسیار می تواند مفید واقع شود. یکی از فوایدی که سوتین زنانه دارد اینست که در روزهای گرم سال از عرق سوز شدن پوست که در اثر ساییدگی سینه ها به قسمت زیرین به وجود می آید، جلوگیری می کند. دلیل استفاده از سوتین اسفنجی هم این است که با بافت نرم خود جلوی این سایش را می گیرد.

سوتین زنانه می تواند با گردش هوا و خنک نگه داشتن ناحیه قفسه سینه، مانع بروز عرق سوزی یا بیماری های پوستی این چنینی گردد. حال اگر از این امکان استفاده نکنید و بخواهید بدون سوتین در طول روز به فعالیت های خود بپردازید، خواهید دید که در مدت زمان کوتاهی ساییدگی سینه ها شما را کلافه می کند و در نهایت اگر به آن توجه نشود ممکن است منجر به ناراحتی های پوستی گردد.

بروز دردهای عضلانی

لباس زیر زنانه مانند هر لباس دیگری وظایف خاص خود را بر عهده دارد و دلیل استفاده از سوتین اسفنجی هم انجام هر چه بهتر این وظایف است. یکی از وظایف سوتین زنانه حمل وزن سینه ها و جلوگیری از افتادن وزن آن بر روی گردن، شانه و ستون فقرات است. اگر شما جزو افرادی هستید که عادت به بستن سوتین ندارید یا تمایلی به استفاده از آن حداقل در منزل ندارید، حتماً با دردهای عضلانی در قسمت گردن و شانه و یا خمیدگی ستون فقرات مواجه شده اید و شاید علت آن را متوجه نشده باشید.

شکل دهی تنها دلیل استفاده از سوتین زنانه نیست. بلکه تحمل وزن و نگهداری از حجم سینه ها نیز، دلیل استفاده از سوتین اسفنجی محسوب می شود  و چه بسا جزو مهم ترین دلایل به شمار می رود. سوتین زنانه مانند عصایی که برای افراد کهنسال یا دارای مشکلات جسمی، مهم و ضروری می باشد، برای مراقبت از گردن و شانه بسیار حائز اهمیت است.

نپوشیدن سوتین و افتادگی سینه ها سبب کشیدگی در قسمت گردن و شانه ها خواهد شد و در دراز مدت در افرادی که سینه های بزرگی دارند، باعث بیماری هایی نظیر آرتروز نیز می گردد. سوتین زنانه اگر در سایز مناسب و درست استفاده شود برای استاندارد ماندن فرم ستون فقرات از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود

دلیل استفاده از سوتین اسفنجی
دلیل استفاده از سوتین اسفنجی

سوتین اسفنجی چیست؟

هدف از تولید سینه‌ بند ابری و دلیل استفاده از سوتین اسفنجی، راحتی بانوان در استفاده از این مدل سوتین و افزایش زیبایی پس از استفاده از سوتین اسفنجی است. در این سوتین از گودی یا کاپ های اسفنجی استفاده می‌شود. کاپ در اصل به قسمت جای سینه گفته می شود که و باید تمام سینه در آن جا بگیرد و دوخت کاپ باید بر روی قفسه سینه قرار بگیرد. اگر قبل از خرید به این نکته توجه نکنید، ممکن است سوتینی که می خرید مناسب سینه شما نباشد و به بافت سینه شما آسیب برساند.

دلیل وجود پدهای اسفنجی در کاپ سوتین، ریشه در افزایش زیبایی و جذابیت دارد. در اصل سوتین‌های اسفنجی موجب بهبود ظاهری می‌گردند و افزایش جذابیت جزو دلیل استفاده از سوتین اسفنجی محسوب می شود. سوتین های اسفنجی به طور ویژه ای سبب ایستایی خوش فرم تر سینه ها و همچنین پر تر بنظر آمدن ناحیه‌ی سینه می‌شوند. همچنین می‌توانند به بزرگ‌تر به نظر آمدن اندام ها کمک کنند و فرم و شکل بهتری به بدن شما دهند.

دیگر دلیل استفاده از سوتین اسفنجی فشرده، حل کردن مشکل ظاهری نا متقارن سینه ها می‌ باشد. این گونه از سوتین‌ ها می‌ توانند ظاهری متقارن به اندام شما بدهند. هرچند در صورت عدم تقارن زیاد استفاده از سوتین‌هایی که پد آنها قابل جداسازی و تغییر است می‌تواند کارایی بیشتری داشته باشد. در این صورت می‌ شود با استفاده از اسفنج‌ های با سایزهای متفاوت، همسانی و تقارن بیشتری در سمت راست و چپ بدن ایجاد کرد.

تفاوت سوتین اسفنجی و جک دار

یکی از کاربردهای سوتین جکدار، به‌هم چسباندن سینه ها است؛ کسانی از سینه‌بند جکدار استفاده می‌کنند که سایز سینه‌های کوچکی داشته باشند و یا فاصله میان دو سینه، زیاد باشد. این پوشش بیشتر در مهمانی‌ها کاربردی است، زیرا سینه‌ها را به طرف بالا می‌کشاند، اما اگر نمی‌خواهید سوتین جکدار در مهمانی‌ها استفاده کنید، می‌توانید از سوتین اسفنجی مجلسی هم استفاده کنید.

تفاوت این دو سوتین می‌توان یه محل قرارگیری کاپ سینه‌ بند اشاره کرد. در سوتین جکدار، برای بالا بردن سینه‌ها، در ناحیه پایینی سوتین، اسفنج با ضخامت زیادی قرار گرفته به همین دلیل این سوتین سینه‌ها را به طرف بالا می‌کشاند و کاربرد این مدل سوتین، افزایش حجم و فرم دهی به سینه است.

خرید سوتین اسفنجی

حال که می دانید دلیل استفاده از سوتین اسفنجی چیست و در مورد عوارض استفاده نکردن از سوتین مطلع هستنید، اگر قصد خرید سوتین اسفنجی را دارید باید از مراکزی آن را تهیه کنید که استاندارد های محصول رعایت شده باشد. اولا کاپ های سوتین باید مناسب و استاندارد باشد. مهم ترین دلیل استفاده از سوتین اسفنجی راحتی شماست و در صورتی که کاپ های سوتین استاندارد نباشد، دقیقا نتیجه عکس می دهد. ثانیا جنس الیاف به کار رفته باید مناسب و با کیفیت باشد و این کیفیت بالا خود می توانید دلیل استفاده از سوتین اسفنجی محسوب شود.

مجموعه بوتیک آنلاین با سال ها تجربه در تولید و فروش انواع لباس زیر، خرید سوتین های اسفنجی در طرح های مختلف را برای شما آسان کرده است. شما می توانید از طریق پشتیبانی این مجموعه در تلگرام و واتس اپ به شماره 09374225113 پیام ارسال کنید و در مورد دلیل استفاده از سوتین اسفنجی و ثبت سفارش خود مشاوره بگیرید. در جهت حفظ حقوق مصرف کنندگان عزیز، مجموعه بوتیک آنلاین تمام تلاش خود را به کار برده است تا تمام محضولات ویژگی یک لباس زیر با کیفیت را در کنار قیمت مناسب داشته باشند.

دلیل استفاده از سوتین اسفنجی
دلیل استفاده از سوتین اسفنجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط از طریق واتس اپ
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟