شورت پریودی

شورت پریودی چیست؟

به این مطلب امتیاز دهید

شورت پریودی چیست؟

بانوان، با توجه به فیزیک بدنی، نیاز به مدل های از لباس زیری دارند که در زمان پریودی یا همان قاعدگی، از آن استفاده کنند. از شورتکس یا شورت پریودی، به عنوان شورت مخصوص دوران قاعدگی نیز نام میبرند.
شورتکس ها یا شورت پریودی ؛ نیاز خانم ها برای داشتن لباس زیر مناسب در زمان پریودی و خونریزی ناشی از آن را بر طرف می‌کند. اما مهم است که ، انواع شورت پریودی و ویژگی های آن را بشناسید و بهترین مدل و جنس این سبک لباس زیر پریودی را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

شورت پریودی شبیه انواع مدل شورت معمولی به نظر می‌رسند، اما دارای دو لایه پارچه اضافه هستند، که به جلوگیری از نفوذ خون به لباس در زمان پریودی کمک می‌کنند. این کار، مانع از گسترش خون به سایر لباس ها در زمان عادت ماهانه شده و از آلوده شدن و یا کثیف شدن سایر لباس هایتان پیشگیری می‌کند.

بسیاری از بانوان عزیز، در زمان پیش از قاعدگی و یا بعد از آن، دچار لکه بینی می‌شوند، که لباس زیر و شلوارشان را کثیف می‌کند. این موضوع کاملا ناراحت کننده و آزار دهنده است، بخصوص اگر در اداره در حال کار و یا در دانشگاه باشید. برای جلوگیری از نفوذ خون پریودی؛ از شورت پریودی یا شورت بهداشتی استفاده می‌کنند.

شورتکس یا شورت قاعدگی، که در زبان انگلیسی به آن “Thinkx”می‌گویند، یک مدل لباس زیر زنانه است که در دوران پریودی استفاده می‌شود و برای کاهش نشتی خون، در تولید این شورت از فیبر استفاده شده است.

 

شورت پریودی
شورت پریودی

لایه اول شورتکس:

این لایه مستقیما با پوست در تماس است، پس لازم است که نرم و لطیف و ضدبو باشد و حساسیت ایجاد نکند؛ پارچه‌های نخ پنبه گزینه‌ی مناسبی برای لایه‌ی اول هستند. لایه‌ی اول باید جاذب هم باشد تا ترشحات و خون را به خوبی جذب کند و مانع از نشت آن‌ها به لباس‌های شما شود و به لایه‌ی دوم انتقالشان دهد. توجه کنید که این لایه تا قسمت باسن نیز کشیده شده تا خیالتان از بابت نشتی در زمان خوابیدن و استراحت کاملا راحت باشد. بسته به مدل و جنس شورت پریودی ، این لایه می‌تواند جاذب آب و رطوبت باشد یا خود دو لایه مجزا برای جذب آب و جذب رطوبت داشته باشد

لایه دوم شورتکس:

جنس لایه‌ی دوم معمولا از الیاف پلاستیکی و مصنوعی یا پلی‌استر است. این لایه بیشترین نقش را در نگه‌داری ترشحات و خون دارد پس باید کیفیت مناسبی داشته باشد. این لایه ضدآب و مشبک است و اجازه‌ی نفوذ ترشحات و خون را به لایه‌ی بعدی شورتکس نمی‌دهد. وقتی خونریزی شروع می‌شود، این لایه‌ی محافظ از 8 تا 12 ساعت می‌تواند از نفوذ ترشحات به لباس اداری یا فرمتان جلوگیری کند و آن را از آلودگی حفظ کند.

لایه سوم شورتکس:

این لایه همان سطح خارجی شورت است که معمولا از پارچه‌های نخی تهیه می‌شود تا تبادل هوا انجام شود و شورت بوی بدی نگیرد. شما می‌توانید شورتکس را در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون خریداری کنید. شورت پریودی دخترانه معمولا در طرح‌ها و رنگ‌های شاد و شورتکس زنانه در طرح‌های ساده و رنگ‌های تیره به فروش می‌رسد. شورتکس مشکی و قرمز پرفروش‌ترین‌ها هستند، اما با توجه به این‌که جنس شورتکس معمولا به گونه‌‌ای است که به آسانی در شست‌وشو تمیز می‌شوند، در خرید شورت قاعدگی، خود را محدود به رنگ‌های تیره نکنید و رنگ‌هایی مثل صورتی، لیمویی، آبی و … را هم امتحان کنید.

انواع شورت پریودی:

شورت های پریودی  را می‌توان براساس جنس، سایز و مدل دسته‌بندی کرد.

انواع شورت پریودی بر اساس جنس:

بهترین جنس شورتکس ، نخ است که از ایجاد خارش، سوزش و حساسیت در ناحیه تناسلی جلوگیری می‌کند و نسبت به جنس‌های دیگر قیمت بالاتری نیز دارد؛ اما شورت های پریودی از جنس پلاستیک و ویسکوز هم در بازار موجود میباشد.

انواع شورت پریودی بر اساس سایز:

شورتکس ها بر اساس سایز به ۶ سایز تقسیم میشوند که با توجه به اندازه ی طول فاق ، دور کمر ، دور باسن سایز بندی میشوند .بر اساس سایز اروپایی یا ایرانی ممکن است تفاوتی در سایز ها باشد که هر برند سایز مربوط به خود را ارائه میکند.

انواع شورت پریودی بر اساس مدل:

شورتکس ها برای پوشش دادن سلیقه های مختلف دارای مدل های مختلفی است که عبارتند از :

شورتکس معمولی

این مدل شورت فاق بلند و دارای سه یا چهارلایه است و مناسب استفاده‌ی روزانه است.

شورتکس جیب دار

این مدل شورت دارای یک جیب در قسمت جلو است که برای نگه‌داری کیسه آب گرم جهت تسکین درد دوران پریودی و سایر محصولات بهداشتی از جمله نوار یا پد بهداشتی و دستمال استفاده می‌شود.

شورتکس گنی

شورت پریودی گنی مثل شورت‌های گنی دارای گن در قسمت کمر خود است. وجود گن در شورت پریودی و استفاده از آن در دوران قاعدگی باعث کاهش درد در قسمت شکم و لگن می‌شود. شورت پریودی گنی برای بانوانی که به تازگی زایمان کرده‌اند نیز مناسب است، شورت پریودی گنی باعث می‌شود بعد از زایمان خون بیشتر جذب شود و رحم تحت فشار قرار بگیرد و در نتیجه شکم به حالت اولیه قبل از زایمان بازگردد.

شورتکس ماساژور دار

در این نوع شورت، برجستگی‌هایی از جنس پلاستیک جلوی شورت وجود دارد که با راه رفتن باعث ماساژ و کاهش درد دوران پریودی می‌شود، البته مصرف کنندگان این نوع شورت های پریودی وجود این برجستگی‌ها را بی‌تاثیر و یا با تاثیر خیلی کم بیان میکنند.

شورتکس مودال

مودال جنس پارچه‌ای است که در این مدل شورت پریودی دخترانه و زنانه به‌کار رفته ‌است. مودال پارچه‌ای تقریبا نیمه‌مصنوعی است که ویژگی‌هایی مثل مقاومت در برابر رنگ‌دهی و آب‌رفتگی، جذب رطوبت، وزن کم، قابلیت تبادل هوا و تنفس و کشسانی بالا، آن را برای دوخت شورت پریودی ایده‌آل کرده ‌است. برای تبلیغ استفاده از شورت های مودال کافیست بدانید قدرت جذب این مدل شورت پریودی دخترانه و زنانه تقریبا تا50 درصد بیشتر از قدرت جذب نخ‌ پنبه است. از دیگر ویژگی‌های پارچه‌ی مودال می‌توان به نرمی و لطافت، دوام بالا، مقاومت در برابر پرزدهی، عدم آبرفت و سازگاری با محیط زیست میتوان نام برد.

شورتکس یکبار مصرف

شورتکس یا شورت پریودی یک بار مصرف، مدلی از شورت قاعدگی است که از جنس پلاستیک نازک بوده و با یک نوار بهداشتی، خون را به خود جذب می‌کند. این مدل از شورتکس ها، برای طبیعت مضر هستند و همچنین برای موارد ویژه ای مانند بیمارستان و یا موارد فوری این چنین، مصرف می‌شوند.

 

شورت پریودی
شورت پریودی

بهترین جنس شورتکس یا شورت پریودی چیست؟

شورت قاعدگی  یا همان شورتکس؛ از جنس های مختلف پلاستیک، ویسکوز، نخی و .. موجود هستند، اما چون شورتکس ؛ در زمان قاعدگی مورد استفاده قرار گرفته و به صورت مستقیم با اندام های خصوصی بانوان در ارتباط است، مهم است که بهترین جنس را برای این نوع لباس زیر زنانه انتخاب کنید. بهترین جنس شورت قاعدگی ؛ جنس نخی آن است. این جنس از شورتکس  یا شورت مخصوص قاعدگی، به دلیل تنفس پذیری و قدرت جذب بالا و ضد میکروب بودن، بهترین انتخاب برای بانوان خواهد بود

فواید شورت قاعدگی:

  • شورت های فاق بلند پریودی؛ ضد نشت هستند و با خیال راحت می‌توانید از آنها استفاده کنید.
  • یک شورتکس با کیفیت؛ قابلیت عبور و خروج هوا را دارد.
  • این مدل از لباس زیر بهداشتی زنانه؛ در برابر انواع باکتری ها و میکروب ها مقاوم هستند.
  • شورت های قاعدگی بهداشتی حتما دارای فاق های نخی و ضد حساسیت هستند.
  • نسبت به شورت های یکبار مصرف که در این دوران استفاده میشوند، بسیار مقرون به صرفه هستند. چندین ماه میتوان از آنها استفاده کرد.
  • به شما آسودگی خیال می‌دهد و با خیال آسوده در دوران عادت ماهانه، میتوانید به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.
  • با محیط زیست سازگار بوده و میتوان بار ها از آن استفاده کرد

معایب شورت قاعدگی :

  • عدم نگهداری از مقدار زیاد خون از معایب شورت پریودی است.
  • بهتر است هر 12 ساعت تعویض شده (به مدل طولانی از شورت نباید استفاده کرد و بهتر است هر 12 ساعت آنها تعویض کرده و بشویید)

ویژگی شورتکس با کیفیت:

دوران پریودی، دوران بسیار حساسی است. به دلیل احتمال بیشتر عفونت ناحیه تناسلی این دوران، مهم است که از شورت پریودی ای با کیفیت بالا استفاده کنید تا دچار عفونت‌های رحمی نشوید و عادت ماهیانه آسانی را تجربه کنید. مهم‌ترین ویژگی شورت پریودی باکیفیت، چندلایه بودن آن و جذب بالای ترشحات و خون است. همچنین یک شورت پریودی با کیفیت باید:

قابلیت تبادل و جریان هوا داشته باشد.

•    ضد بو باشد.

•    کشسانی و راحتی خوبی داشته باشد و در بدن ثابت بماند و جابه‌جا نشود.

•    ضد باکتری و میکروب باشد.

•    ضد حساسیت باشد.

•    شورت قاعدگی احتیاج به شست‌وشوی روزانه دارد، پس نباید با شست‌وشو تغییر شکل دهد و از کیفیت آن کم شود.

چگونه از شورت قاعدگی استفاده کنیم؟

این شورت مخصوص عادت ماهیانه و دوران پریودی خانم‌ها است. اما برای روزهایی که خونریزی شدید است خیلی مناسب نیست و بهتر است از پد بهداشتی، کاپ قاعدگی یا تامپون هم در کنار آن استفاده کنید. شورتکس هایی در بازار موجود هستند که دو نوار کشی روی فاق آن‌ها قرار دارد که پد یا نوار بهداشتی شما را ثابت نگه می‌دارد.

اما نگران نباشید، استفاده از شورت قاعدگی برای کسانی که در حالت عادی خونریزی کمی در دوران پریودی خود دارند و همچنین برای همه‌ی خانم‌ها در روزهای اول و آخر پریودی که خونریزی کم‌تر است، بهترین گزینه است. از یک طرف اگر زمان پریودی شما مشخص نباشد، می‌توانید با استفاده از شورت قاعدگی از نفوذ ناگهانی خون و لک‌شدن لباس‌تان جلوگیری کنید و از طرف دیگر، روزهای آخر پریودی خود را به راحتی پشت سر بگذارید.

روش شستن شورت پریودی :

حتما قبل از استفاده از شورت پریودی برای اولین بار آن را با آب سرد شستشو دهید. در دوران پریودی حتما شورت پریودی را هر چند ساعت یک‌بار بشورید. روش شستن شورت پریودی کثیف بدین صورت است:

1- اگر شورت پریودی شما بوی بدی گرفته، آن را برای 1 ساعت در محلول سرکه‌سفید و آب قرار دهید.

2- شورت پریودی را حتما با آب سرد و شوینده‌های سبک مثل صابون و شامپو بشورید تا خون و ترشحات از آن خارج شوند و لکه‌ها به طور کامل پاک شوند، برای شست‌وشوی شورت پریودی هرگز از نرم‌کننده‌ها، سفیدکننده‌ها، محصولات معطر و هم‌چنین آب داغ استفاده نکنید. شستن شورت پریودی با آب داغ باعث می‌شود لکه‌ها پخش شوند و جای لکه‌ها بعد از شست‌وشو روی پارچه باقی بماند.

3- مطمئن شوید پس از شستشو تکه‌های صابون در شورت پریودی باقی نماند.

4- شورت پریودی را در هوای آزاد و روبه‌روی نور خورشید قرار دهید تا خشک شود، برای خشک کردن شورت پریودی نخی می‌توانید از اتو هم استفاده کنید.

خرید انواع شورت پریودی

برای خرید انواع شورت پریودی و لباس زیر های مخصوص کافیست با شماره 09374425113 از طریق پشتیبانی واتس اپ و تلگرام با ما در ارتباط باشید. کارشناسان فروش مجموعه بوتیک آنلاین آماده پاسخگویی به سوالات شما و ثبت سفارش برای شما در اسرع وقت هستند. این مجموعه در جهت حفظ حقوق مصرف کننده تمام شورت های پریودی را با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ارائه می کند.

 

شورت پریودی
شورت پریودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط از طریق واتس اپ
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟